SK Menerong [TBA 5014] merupakan sebuah sekolah yang terletak di dalam daerah Hulu Terengganu. Sekolah ini dikategorikan sebagai Sekolah Kurang Murid (SKM) Luar Bandar. Proses P & P di sekolah ini berjalan pada sidang pagi sahaja. Pada waktu petang, bilik-bilik darjah digunakan untuk kelas Fardhu Ain (KAFA) bagi murid Tahun 2, 3, 4, dan 5 yang diadakan pada hari Ahad, Isnin, dan Rabu sahaja.
Talian Tel. : 09-6125625
Talian faks.: 09-6129954
Alamat email : skmenerong@gmail.com

Renungan...

Sunday 25 March 2012

Gagasan PPD Hulu Terengganu : HUTeC 2012


KETERANGAN LOGO

WARNA.

1. Oren – Warna Tema Daerah Hulu Terengganu yang melambangkan kecekalan dan keberanian dalam mencapai kecemerlangan yang berterusan.
2. Biru – Melambangkan perpaduan warga Pendidikan Hulu Terengganu dalam usaha mencapai kecemerlangan.

BENTUK.

1. 26 Jalur beralun – melambangkan 26 hasrat PPD yang digariskan untuk mencapai kecemerlangan Pendidikan Daerah Hulu Terengganu.
2. Kerawang – melambangkan kerja/usaha Warga Pendidikan Hulu Terengganu yang sentiasa berusaha dalam mencapai kecemerlangan selaras dengan hasrat kerajaan.
3. Logo Persekutuan, PPD dan 1Malaysia – Melambangkan Warga Pendidikan Hulu Terengganu sentiasa selari dengan dasar Kerajaan Persekutuan.
4. Logo 1Malaysia – Kedudukan logo 1Malaysia di tengah-tengah selaras dengan moto Hulu Terengganu ‘Pendahulu’ yang sentiasa ingin berada di kedudukan pertama dalam setiap bidang.
5. Bentuk Bulat – 2 bulatan (kuning dan biru) melambangkan usaha berganda ke arah mencapai kejituan iltizam dan kerja sepasukan ke arah kecemerlangan.

PERKATAAN.

1. “Hulu Terengganu Cemerlang 2012”.- ikrar ke arah mencapai sasaran Hulu Terengganu Cemerlang 2012.
2. ‘Hulu Terengganu Pendahulu’.- hasrat untuk menjadi pendahulu dalam apa jua bidang samada Pengurusan, Kurikulum, Kokurikulum dan Perkembangan Sahsiah.

Sumber : FB Pejabat Pelajaran Daerah Hulu Terengganu

No comments:

Warga SK Menerong...

Warga SK Menerong...

www.satisfaction.com