SK Menerong [TBA 5014] merupakan sebuah sekolah yang terletak di dalam daerah Hulu Terengganu. Sekolah ini dikategorikan sebagai Sekolah Kurang Murid (SKM) Luar Bandar. Proses P & P di sekolah ini berjalan pada sidang pagi sahaja. Pada waktu petang, bilik-bilik darjah digunakan untuk kelas Fardhu Ain (KAFA) bagi murid Tahun 2, 3, 4, dan 5 yang diadakan pada hari Ahad, Isnin, dan Rabu sahaja.
Talian Tel. : 09-6125625
Talian faks.: 09-6129954
Alamat email : skmenerong@gmail.com

Renungan...

Sunday 5 September 2010

Suntikan Semangat Daripada Tuan Pegawai Pelajaran Daerah Hulu Terengganu


5 September 2010 [Ahad] : Warga UPSR 2010 telah dikejutkan dengan kehadiran Encik Shafruddin Ali Hussin, Pegawai Pelajaran Daerah (PPD) Hulu Terengganu yang diiringi oleh Tuan Haji Sohaimi, Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Hulu Terengganu. Tuan PPD Hulu Terengganu telah sempat meluangkan masa 30 minit untuk berinteraksi serta menyuntik semangat kepada 18 orang calon UPSR 2010 SK Menerong yang sedang menjalani Program 5:25 UPSR 2010 (Fasa 1) peringkat SK Menerong.

Beliau berharap calon-calon berkenaan tidak leka sepanjang cuti serta sambutan Aidilfitri yang bakal menjelma beberapa hari lagi kerana UPSR juga akan menjelma kurang dari 15 hari sahaja lagi. Para calon diharapkan dapat menjaga kesihatan diri serta menjaga permakanan dalam suasana hari raya nanti.

Akhirnya, beliau juga berharap semoga calon dapat mencipta kejayaan yang cemerlang dalam UPSR 2010 di samping mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua guru yang tidak pernah mengenal penat lelah dalam merealisasikan agenda pendidikan menjadikan Hulu Terengganu sebagai Pendahulu dan wawasan kerajaan negeri Terengganu sebagai Anjung Ilmu.

No comments:

Warga SK Menerong...

Warga SK Menerong...

www.satisfaction.com