SK Menerong [TBA 5014] merupakan sebuah sekolah yang terletak di dalam daerah Hulu Terengganu. Sekolah ini dikategorikan sebagai Sekolah Kurang Murid (SKM) Luar Bandar. Proses P & P di sekolah ini berjalan pada sidang pagi sahaja. Pada waktu petang, bilik-bilik darjah digunakan untuk kelas Fardhu Ain (KAFA) bagi murid Tahun 2, 3, 4, dan 5 yang diadakan pada hari Ahad, Isnin, dan Rabu sahaja.
Talian Tel. : 09-6125625
Talian faks.: 09-6129954
Alamat email : skmenerong@gmail.com

Renungan...

Friday 21 January 2011

'Onsite Learning' di Muzium Negeri Terengganu

Semua Pengetua dan Guru Besar,
Sekolah-sekolah Negeri Terengganu.

Tuan,

Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.

2. Sukacita dimaklumkan bahawa Muzium Negeri Terengganu mempunyai koleksi sejarah dan persekitaran yang kondusif bagi pembelajaran lapangan (luar bilik darjah). Mesyuarat Lembaga Muzium pada 27 Disember 2010 yang dipengerusikan oleh Yang Berhormat Dato Setiausaha Kerajaan Negeri Terengganu bersetuju memberi insentif kepada murid-murid menggunakan pelbagai kemudahan di Muzium Negeri.

3. Sehubungan dengan itu, pihak sekolah bolehlah merancang aktiviti-aktiviti yang sesuai agar kemudahan di Muzium Negeri Terengganu dimanfaatkan dan sekaligus meningkatkan minat murid-murid terhadap sejarah. Usaha ini selaras dengan dasar kerajaan menjadikan sejarah syarat lulus SPM pada tahun 2013.

Kerjasama tuan diucapkan ribuan terima kasih.

Sekian.

No comments:

Warga SK Menerong...

Warga SK Menerong...

www.satisfaction.com