SK Menerong [TBA 5014] merupakan sebuah sekolah yang terletak di dalam daerah Hulu Terengganu. Sekolah ini dikategorikan sebagai Sekolah Kurang Murid (SKM) Luar Bandar. Proses P & P di sekolah ini berjalan pada sidang pagi sahaja. Pada waktu petang, bilik-bilik darjah digunakan untuk kelas Fardhu Ain (KAFA) bagi murid Tahun 2, 3, 4, dan 5 yang diadakan pada hari Ahad, Isnin, dan Rabu sahaja.
Talian Tel. : 09-6125625
Talian faks.: 09-6129954
Alamat email : skmenerong@gmail.com

Renungan...

Tuesday 25 February 2014

KOSMO Online : Kemuka masalah berkaitan PBS melalui saluran yang betul - NUTP

22/02/2014 2:20pm

KUALA LUMPUR - Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP) menggesa semua guru khususnya yang terlibat dalam Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) supaya menggunakan saluran yang disediakan oleh kerajaan untuk menyuarakan masalah dihadapi mereka dalam melaksanakan sistem tersebut.
Setiausaha Agungnya, Lok Yim Pheng berkata, NUTP sejak setahun lalu sentiasa komited menyalurkan segala isu membabitkan pelaksanaan PBS terutama kesulitan yang dialami guru terlibat kepada Kementerian Pendidikan.
"Kita dapati ada sekumpulan guru yang berhimpun di beberapa lokasi di seluruh negara bagi menyuarakan isu (PBS) ini.
"Bagi NUTP, mereka tidak perlu buat begitu kerana kita sudah pun mempunyai forum dan platform untuk berunding dengan kerajaan," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat NUTP di Jalan Ipoh di sini semalam.
Jelas beliau, selain menyalurkan permasalahan kepada pengurusan sekolah, guru terlibat boleh menghubungi ahli jawatankuasa NUTP di peringkat daerah mahu pun negeri selain bilik gerakan yang ditubuhkan Kementerian Pendidikan baru-baru ini. - KOSMO!


Artikel Penuh: 

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0222&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_07.htm

No comments:

Warga SK Menerong...

Warga SK Menerong...

www.satisfaction.com