SK Menerong [TBA 5014] merupakan sebuah sekolah yang terletak di dalam daerah Hulu Terengganu. Sekolah ini dikategorikan sebagai Sekolah Kurang Murid (SKM) Luar Bandar. Proses P & P di sekolah ini berjalan pada sidang pagi sahaja. Pada waktu petang, bilik-bilik darjah digunakan untuk kelas Fardhu Ain (KAFA) bagi murid Tahun 2, 3, 4, dan 5 yang diadakan pada hari Ahad, Isnin, dan Rabu sahaja.
Talian Tel. : 09-6125625
Talian faks.: 09-6129954
Alamat email : skmenerong@gmail.com

Renungan...

Tuesday 12 April 2011

Program Peningkat Kemahiran Pendidikan Luar Siri 1 SM Negeri Terengganu 2011

12 April 2011 [Selasa] : Buat julung-julung kalinya seramai 80 orang pelajar sekolah menengah seluruh negeri Terengganu telah dikumpul untuk program ini. Antara pengisian program ini ialah aktiviti kerohanian, pendedahan aktiviti air dan menyelamat, kemahiran menggunakan kompas serta pertandingan orienteering dan persembahan kebudayaan.

Program ini telah dikawal selia oleh Encik Marzuki Abdul Ghani, Penyelia Kejurulatihan, Pusat Kokurikulum JPN Terengganu serta dibantu oleh 20 orang jurulatih. Sepanjang program ini dijalankan para peserta juga telah didedahkan dengan pelbagai kemahiran asas serta disiplin.

Pertandingan orienteering telah diungguli oleh peserta kemaman yang telah berjaya menggondol tempat kedua untuk dua kategori iaitu lelaki dan perempuan.

Perasmian penutup program ini telah disempurnakan oleh Encik Jalaluddin Ismail, Penolong Pegawai Pelajaran Daerah (Pengurusan Sekolah), Hulu Terengganu. Beliau juga telah menyampaikan sijil serta hadiah kepada para peserta dan pemenang. Majlis penutup tersebut telah dihadiri juga oleh Encik Aminuddin Alias, Penolong Pengarah Program 1, Pusat Kokurikulum JPNT serta Puan Hajjah Hasmah binti Hamzah, Guru Besar SK Menerong.

No comments:

Warga SK Menerong...

Warga SK Menerong...

www.satisfaction.com